Matematica este predată în școlile din România „ca o colecție de metode de aplicat pentru rezolvarea uneor probleme, având ca scop luarea unui examen”, consideră profesorul Liviu Ornea, care a explicat că menirea matematicii este dea dezvolta gândirea critică, creativitatea și capacitatea de a face un raționament.
„Se insistă foarte mult pe tehnică. La un moment dat, îți trebuie această tehnică, dar la noi se pierde din vedere cealaltă parte – raționamentul. Și s-au scos problemele de acest fel. Din primele clase, elevii fac algebră, copiii sunt învățați de la început să-l pună pe x într-o parte, îl înmulțești cu 2 și asta a ieșit … Din păcate, elevii nu ajung să-și formeze noțiunile corect, nu ajung să stăpânească raționamentul, asta vedem când ajung la facultate”, a spus Ornea.
Acesta atrage atenția asupra faptului că geometria euclidiană, care formează raționamentul, a fost scoasă din programă. „La admitere, vedem carențe enorme de raționament, ceea ce e un eșec al educației matematice și al educației care se face la logică. Copiii confundă ipoteza cu concluzia”, a mai explicat profesorul Ornea.
CITIȚI AICI INTERVIUL INTEGRAL ACORDAT DE LIVIU ORNEA ZIARULUI GÂNDUL